کاربرد روش های تکراری بر اساس تقریب پده برای حل عددی معادله های انتگرالی-دیفرانسیلی غیرخطی فردهلم

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه روش عملیاتی آدومیان-تاو را به کمک تقریب پده برای حل عددی معادلات انتگرالی-دیفرانسیلی فردهلم غیرخطی تعمیم می دهیم. برای این منظور از دو ماتریس عملیاتی ساده کمک می گیریم تا جواب معادله ی مورد نظر را تعیین کنیم و برای اصلاح دقت جواب از تقریب پده کمک می گیریم. و یک روش تقریب تحلیلی برای حل معادلات انتگرالی-دیفرانسیلی با استفاده از روش تحلیلی هموتوپی و روش هموتوپی-پده ارایه داده ایم که پارامتر تقریب ?برای ما یک روش ساده ای را برای تنظیم و کنترل ناحیه همگرایی حل معادله بوجود می آورد. در نهایت کارایی روش های ارائه شده را، به کمک مثال های عددی متعدد بررسی می کنیم.

منابع مشابه

روشی عددی برای حل معادله انتگرالی لیپمن- شوینگر با پتانسیل برهم‌کنشی شعاعی

  A method is presented to reduce the singular Lippmann-Schwinger integral equation to a simple matrix equation. This method is applied to calculate the matrix elements of the reaction and transition operators, respectively, on the real axis and on the complex plane. The phase shifts and the differential scattering amplitudes are computable as well as the differential cross sections if the R- a...

متن کامل

روش محاسباتی برای حل معادلات انتگرال ولترا- فردهلم ترکیبی غیرخطی

در این مقاله، حل معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی، بااستفاده ازتوابع بلاک - پالس اصلاح شده سه بعدی(m3d-bfs) بررسی شده است. این روش معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی را به دستگاه معادلات غیرخطی جبری تبدیل می کند. شرح مثال ها گویای کارایی و سادگی روش ارایه شده می باشد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی شیراز - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023